21 eDingen – Informatievaardigheden

Ik heb een bijdrage geleverd aan de cursus 21 eDingen van SURF Academy. Dit is een cursus over 21 web 2.0 dingen voor het Hoger Onderwijs. Docenten en ICTO-medewerkers zijn de doelgroep van de cursus, maar er zitten voor ons ook interesante thema’s bij, bijv. video’s zoeken, reference management software, repositories, plagiaat(software). Een link naar mijn tekst over informatievaardigheden: http://www.21edingen.nl/?p=422. Van hieruit kun je verder naar de overige eDingen voorzover die al getoond worden.

2 Reacties

  1. bedankt Marianne, voor dit berichtje en link. Dit is ook interessant voor informatiebemiddelaars.

  2. Dag marianne,

    Als medewerker aan de 21eDingen heb ik een aantal kleine wijzigingen gemaakt op je eDing. Ik heb bijvoorbeeld toegevoegd dat de NCC te benaderen is via PiCarte.

    Wat ik me afvraag is of de links werken naar de zoekopdrachten via Google.

    Om verwijzingen naar een website te vinden, tik je in de Google zoekbox link: voor het adres, bijv. link:www.surf.nl. Om uit die zoekresultaten alle verwijzingen van de website zelf eruit te filteren, type je dit: link:www.surf.nl/ -site:www.surf.nl. Je krijgt dan alleen de verwijzingen van andere websites naar de website die je wilt onderzoeken.

    Zou je die kunnen controleren?

    Groet, Michel Jansen

Geef een reactie

