IAALD XIIIth World Congress

Liesbeth Missel stuurde een bericht per e-mail rond over de bijeenkomst van de bijeenkomst European Botanical and Horticultural Libraries Group (EBHL) dat wordt gehouden in het kader van het 2010 IAALD World Congress in Montpellier. Dat congres wordt gehouden van 26-29 april 2010, in Montpellier,
http://iaald2010.agropolis.fr/

Liesbeth kent de EBHL en kan wellicht zeggen of wij een bijdrage kunnen leveren. Ik denk dat het ook goed is als we ons manifesteren op het congres zelf. Er is een eerste call for papers uitgegaan, zie
http://iaald2010.agropolis.fr/conference/call-for-papers
Datum van sluiting is 15 oktober

Het congres is georganiseerd volgens 5 themas. Hieronder geef ik per thema ideeen voor bijdragen die we zouden kunnen leveren.

Sub-theme 1: Innovative learning processes

Hier zou iemand van DPS (of misschien Corrie?) iets kunnen vertellen over ons werk voor leraren in het kader van Groen Kennisnet.

Sub-theme 2: Information services, the need for a continued redefinition

Hier kan ongeveer alles onder, maar een verhaal over toegevoegde waarde die we aan WaY toevoegen in het kader van peer-review zou zeker kunnen

Sub-theme 3: Communication and information exchange for multiple stakeholders

Ook hier zou een verhaal over Groen Kennisnet kunnen worden gehouden, met name over alle portals die DPS maakt

Sub-theme 4: Information systems for structured and integrated information

Een verhaal over WaY zou ook hier kunnen worden gehouden, wellicht wat breder dan onder subthema 2.

Sub-theme 5: Information products and services as public-policy enablers

Bij dit sub-theme kan ik me minder voorstellen

Andere ideeen?

Ik wil zelf niet voor Bibliotheek WUR naar het congres omdat er dan dingen door elkaar dreigen te gaan lopen. Afhankelijk van wie mijn kaartje betaalt kan ik wel hand- en spandiensten verlenen.

Hugo

2 Reacties

  1. Het zit iets anders in elkaar: het IAALD houdt een congres en de EBHL draait daar een dagje in mee. Ik neem aan dat men graag heeft dat we een bijdrage houden maar ‘men’ in deze is dus het IAALD en niet de EBHL, tenzij iemand iets specifieks mbt tot ‘botany & horticulture’ wil presenteren.

  2. Klopt, maar voor mijn gevoel staat dat er ook. Met “het congres zelf” bedoelde ik het congres uit de titel.

Geef een reactie

