A-Z lijst

Ik wil graag een discussie over de uitgangspunten voor de keuze van de A-Z lijst onder Search. Irene heeft ons een goed overzicht gestuurd van de huidige bronnen, en welke daarvan geen b4/b5 code hebben, en andersom welke de code hebben maar niet in de A-Z lijst voorkomen.

Voordat ik hierop kan reageren, moet duidelijk zijn wat we met de lijst willen. Wat mij betreft is het geen lijst van de meest gebruikte/ gewaardeerde bronnen, maar meer een “totaal”-overzicht van relevante bronnen. Dit kan ook een door mij met B2 gewaardeerde bron zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat we een combinatie maken. We kunnen als eerste een verkorte lijst presenteren met de b4/b5 bronnen, en dan een optie “more” aanbieden voor een meer complete lijst.

Zal het onderzoek van Han Na nog informatie geven over wensen van gebruikers? Dan moeten we dat eerst afwachten.

Marja

2 Reacties

  1. Ik heb naar de lange lijst van 90 titels gekeken en zag dat:
    – er informatiebronnen opstaan waar we geen toegang toe hebben b.v. EI Engineering
    – er tijdschriften en monografieën bij staan (verwijzing naar hard copies). Dat zijn natuurlijk ook informatiebronnen, maar dan kunnen we er natuurlijk nog een paar bij zetten.
    – er publicatielijstjes bij staan (selected bibliographies)
    – er websites bij staan (zelfde opmerking als bij monografieën en tijdschriften)
    Het lijkt me zinvol even te bedenken welke soort informatiebronnen we op de lijst willen hebben.
    Ik vraag me ook af hoeveel gebruikers echt op de brontitel scannen. Het zou aardig zijn er ook een klein zoekboxje bij te zetten waarin je op trefwoord kunt zoeken naar de voor jou geschikte bron.
    Ik ben wel voor een discussie over wat er onder “Frequently used resources” moet worden gepresenteerd en op welke wijze.
    Hans

  2. In afwachting van het onderzoek van Han Na en de komende experimenten met LiveTrix zou ik in ieder geval het nodige onderhoud aan de huidige lijst willen doen.

    Wat mij betreft dan de bronnen met b4 en b5 erop.

    Ik neem aan dat Hans de fouten die hij is tegengekomen heeft verbeterd.

Geef een reactie

