Filters voor Refworks en Endnote

In het kader van de evaluatie van Refworks hebben Marco en ik een overzicht van de filters gemaakt voor Refworks en Endnote. Op w:\FB\BIB\SCM\Refworks staan twee bestanden. In import_filters.xls staan lijsten van filters voor beide in verschillende tabbladen. In databaselist.xls heb ik voor de relevante bestanden uit de “Databases A-Z” lijst in onze digital librarygekeken of er voor refworks en Endnote filters beschikbaar zijn. Ik ga er vanuiit dat een database altijd kan worden gelezen in beide programmas als je er een RIS formaat uit kunt krijgen. Ook neem ik aan dat ons eigen Endnote Silverplatter filter werkt voor alle Silverplatter databases die we hebben. Graag commentaar of aanvullingen (bijvoorbeeld databases die jullie relevant vinden maar die niet vermeld worden.

Hugo

2 Reacties

  1. 1. Valt me mee dat refworks de meeste filters wel heeft.
    2. Het Spirs filter is al jaren niet meer geupdate en werkt voor enkele (of veel?) Silverplatter-bestanden niet goed (bijv. CAB, BA) .

  2. Moeten we ook naar Ovid i.p.v. Silverplatter kijken?

Geef een reactie

